LiVage Haarwerken Den Haag
Els Harland
De Colman 77
2291 JM Wateringen
|T| 06-1247 9738
|E| els.harland@livage.nl
‘Als kapster is het al zo fijn dat je mensen kan helpen met een mooi kapsel. Als haarwerker is het nog zoveel mooier dat je mensen mag helpen die hun haar verliezen door chemo, bestraling of medicijnen en zo weer hun identiteit terug kan geven, waardoor ze deze moeilijke periode toch beter door kunnen komen met een goed gekozen haarwerk.
Hoe je je voelt is vaak bepalend door hoe je haar zit en dit geldt zeker ook voor vrouwen die een haarwerk moeten dragen.
Na mijn jarenlange ervaring in het kappersvak ben ik inmiddels alweer enige jaren werkzaam als haarwerker bij LiVage Haarwerken en pruiken en doe dit met veel passie.
De zorg van LiVage is tijdens het hele traject dat u het haarwerk nodig heeft, tot wanneer uw eigen haar weer gaat groeien en wij het nog eenmaal knippen.
Ik bezoek u thuis, in uw vertrouwde omgeving, met de personen die u erbij wilt hebben, of op locatie in bv. ziekenhuis, verpleeghuis of op mijn spreekuurlokatie.
Elke maandag van 10.00 tot 14.00 uur ben ik aanwezig in de inloopkamer van Stichting BriBos om informatie te geven over dunner wordend haar en over de aanschaf en het onderhoud van een haarwerk .
Adres: HMC Antoniushove ziekenhuis, Burg.Banninglaan 1 2262 BA Leidschendam
Tevens ben ik vrijwilligster bij Look Good Feel Better, dit is een stichting die workshops geeft in uiterlijke verzorging tijdens en na chemobehandelingen in MCH Westeinde en Antoniushove en tijdens de verwendagen in de inloophuiskamer van MCH Westeinde.
Recensies:
Trina |
Er werd begin dit jaar Kanker bij mij geconstateerd met uitzaaiingen in de agressiefste vorm. Ik moest daardoor chemotherapie en bestralingen ondergaan. Door deze behandelingen werd ik kaal. Doordat ik kaal werd ging ik opzoek naar iemand in de buurt die pruiken leverden. Zo kwam ik in contact met Els. Els is een ontzettend lieve vrouw die veel ervaring heeft met deze ziekte en daardoor heel begripvol is. Ik vond het erg fijn dat zij thuis kwam en alles heel goed en duidelijk uitlegde. Ze heeft mij goed geholpen met de juiste afhandeling naar de ziekenfonds en met de juiste beslissing voor de perfecte pruik(en) voor mij. Tevens de nabehandelingen zijn heel fijn en heel gewaardeerd. Er werd altijd heel snel en vriendelijk gereageerd en ik voelde mij heel erg op mijn gemak. Ook werd er alle tijd voor mij genomen, niks overhaast en dat gaf mij een goed gevoel. Daardoor durfde ik mijzelf meer open te stellen, zodat ik de juiste keuze kon maken. Ik wil Els heel erg bedanken voor alles wat zij voor mij heeft gedaan, het heeft mij voldoende zelfvertrouwen gegeven om door te vechten tegen deze ziekte.
Veel Liefs Trina
Vanwege privacy anoniem |
In verband met een hoofdbestraling wist ik dat na de laatste bestraling ik al mijn haar zou verliezen. Ik heb Els gebeld en binnen een dag kwam ze langs met de modellenboeken. Samen met haar 10 Haarwerken uitgezocht. Na een kleine week kwam ze terug. Stom toevallig was het 1e haarwerk ook degene die ik mooi vond, maar we hebben de overige toch gepast. Ze vertelde dat zodra ik merkte dat het haar toch wel snel uitviel, kon ik haar bellen en zou ze gelijk komen, al was het zondag. Dat vond ik wat overdreven. Afgelopen maandag heeft ze al het haar verwijderd en instructies gegeven over hoe om te gaan met het haarwerk. Over 2 weken gaat zij mij bellen en over 6 weken komt ze weer langs. Mocht het tussendoor nodig zijn dan komt ze eerder. Verder heb ik bij haar een aantal eenvoudige mutsjes en 2 luxe doekjes gekocht. ik zou haar zeker aanraden: een heel lieve vrouw.
Mary Eilers |
ben heel tevreden hoe els mij uitgelegd heeft over mijn nieuwe pruik. ik mocht veel pruiken passen en alles op een rustige en fijne manier. bij elke pruik kreeg ik een hele goede uitleg. ook over de kleur een goede uitleg. ik zal els dan ook bij een ieder aanraden. Dat els thuis komt is heel plezierig. Van deze kant zijn wij ook heel tevreden. dank daarvoor. de firma livage is top.
Judith |
Els heeft er van alles aan gedaan om mij tevreden te stellen, niets is haar teveel. Om het model van het haarwerk zoveel mogelijk op mijn eigen haar te laten lijken is zij verschillende keren bij mij thuis geweest. En om de pasvorm perfect te krijgen is zij zelfs nog een keer 2 1/2 uur aan het naaien geslagen. Van mijn omgeving krijg ik alleen maar complimenten. Dus Els, bedankt voor alles!!
Madeleine Sandberg |
Ik ben zeer tevreden, heel prettig dat U aan huis komt en ik voel me prima met deze pruik. Bedankt!
Marije Kerling |
Ik ben sinds 13 december de trotse bezitster van een pruik die eigenlijk nog mooier is dan m’n eigen haar, maar er wel goed op lijkt. Gelukkig heb ik hem op dit moment nog niet nodig, maar zodra ik kaal begin te worden komt Els Harland naar me toe om me kaal te scheren en te kijken of de pruik goed zit !
14 september 2022 op 12:41
Het is een verademing dat ik Livage en Els gevonden heb. Eerder bezocht ik pruikenzaken in en buiten Den Haag. Els komt altijd aan huis en dat vind ik een prettige bijkomstigheid want ik ben rolstoelgebonden. Maar niet alleen daarom ben ik blij dat ze met haar rijendende pruikenwinkel aanschuift aan de eettafel. Het is gewoon lekker vertrouwd in mijn eigen omgeving.
Ik vrees dat ik het haar niet gemakkelijk gemaakt heb met mijn wensen. Maar Els blijft onverstoorbaar met het aanslepen van nóg meer haarwerken en na het maken van een definitieve keuze is ze weer onvermoeibaar om met naald en draad hier en daar wat aanpassinkjes te priegelen. Dat onverstoorbare vind ik heerlijk aan haar. Waar ik zelf rusteloos ben en snel ontmoedigd is Els een baken in de branding.
Het was zoeken naar wat het beste bij me past. Ik heb inmiddels mijn tweede pruik. En voor het eerst voel ik me 100% happy. Geen moment angst om me er overal mee te laten zien. Ik voel me zelfverzekerder dan in het verleden en dat heeft psychisch veel met me gedaan. Els zag mijn vrolijke gezicht en verzuchtte: “ik zie je voor het eerst lachen”. Ze is niet alleen iemand die goed observeert maar ook een vrouw die meeleeft met haar cliënt en nu pas echt tevreden is omdat ik het ook ben.
Dank je wel Els. Je betekent veel voor me.
24 februari 2022 op 17:31
Els heeft mij vanaf het allereerste contact super geholpen: professioneel, snel, persoonlijk, meelevend, praktisch en ook gewoon gezellig. In deze zo moeilijke tijd van chemotherapie en de onzekerheid die bij het hele behandeltraject komt kijken, ben ik heel blij met het mooie haarwerk dat ze perfect op maat heeft gemaakt en haar steun. Met dit mooie haarwerk kan ik er lekker op uit en voel ik me toch nog mezelf.
11 september 2020 op 12:22
Wat een verademing om , na lang gewacht te hebben , Inge ( van Zandvoort) op bezoek te krijgen voor het aanmeten van een haarwerk. Deze spontane openhartige dame zorgt er voor dat je een zo’n belangrijke keuze in een ontspannen sfeer kunt maken en laat geen enkele twijfel bestaan over haar deskundigheid. De zorg bij aflevering en de info die zij achterlaat maken van haar een geweldige ambassadeur voor Livage ik wens haar veel geluk en succes en danken haar voor alle goede advies en aandacht !
27 juli 2020 op 19:28
Toen ik mijn 2e chemo-kuur ‘in ging’ was ik binnen 3 dagen kaal. Iedereen die dit heeft meegemaakt, weet hoe naar dit is. Overal in huis haren, badkamer,keuken,alle vloeren, je loopt continue te vissen naar haren in je mond (terwijl die daar natuurlijk bijna niet waren)
Omdat ik er niet direct rekening mee had gehouden, 35 % had kans op haarverlies, had ik tevoren ook niet op internet gekeken naar haarwerken
e.d. In behandeling van het LUMC leiden. Daar is ook een haarwerkenbedrijf, doch de corona lag een beetje dwars. En niet alleen met die firma, die was tijdelijk gesloten en naar Oegstgeest. Ik verwachtte ook een heleboel andere haarwerken/kappers waar door de coronavirus een andere opening/behandeling zou plaatsvinden. Dus keek ik niet op internet. Ik wist ook niet waar ik naar moest kijken. Mijn broer en schoonzus keken wèl voor mij en kwamen met het adres van Els Harland via LiVage. En toen ging het in een sneltreinvaart, geweldig. Els kwam de volgende dag al op huisbezoek, nam voorbeelden -plaatjes/boekjes- mee om mijn eigen model haar uit te zoeken. Er zat nog een pluk hier en een pluk daar, Els maakte foto’s. De kleur, nog m’n eigen, was donker met wat grijs beginnende haren er doorheen, was te donker. Els vond het beter om een tintje lichtere kleur te nemen, was wat warmer. Nou, precies zo gegaan hoor. Fantastisch zoals zij er mee aan de gang ging. Met de tondeuze de rest afgeschoren. Een aantal pruiken gepast, 2 stapeltjes, 1 die niet meer meededen en 1 voor misschien toch. Na afloop weer met die van misschien toch opnieuw gepast, de bedoeling was dat er dan 1 over zou blijven. Helaas was dat ook zo, alleen zat die een strookje te strak aan de bovenkant om de schedel, wat erg jammer was want was een met kop en staart er bovenuit stekende. Geen probleem, Els bestelde
nog een paar pruiken die op dat model leken, en kwam na 1 week weer terug, bepakt met weer alle attributen die ze al steeds mee had, spiegel, pruikenhoofd, mutsjes en sjaals etc. De 1e keer dat Els kwam had ik al een mutssjaal en een nachtmutsje. De mutssjaal was al een hele verbetering, stond ook erg mooi. Ja, pruik is natuurlijk beter, maar het was een goede oplossing in de tijd dat er nog geen pruik voorhanden was. Al met al, ik heb nu mijn pruik, Els heeft hem gewassen en in model gebracht en laten zien hoe dat allemaal moet. Ze heeft zelfs een heel klein stukje afgeknipt – Ik ben hartstikke blij dat Els er was (en is uiteraard) en zo geduldig met alles bezig was, vakvrouw hoor! M’n broer en schoonzus zijn hier ook een paar keer geweest, we hebben ook wel erg gelachen met z’n allen, maar er zijn al een aantal mensen die gevraagd hebben wie mijn pruik met alles wat er bijkomt heeft verzorgd, en die vroegen het omdat ze een kennis/familielid hebben die daar ook aan toe was. Nou ja, dat was Els, Els Harland. Ze kwam ook nog voor een nacontrole. Els, ik bedank je hierbij nogmaals, je hebt het fantastisch en ook nog eens snel geregeld, en ook goede adviezen gegeven. Iedereen denkt dat het mijn eigen haar is.
14 maart 2020 op 07:29
Ook bij mij sloeg de schrik toe, toen ik hoorde dat ik door chemotherapie mijn haar zou verliezen. Voor mij eigenlijk hetgeen waar ik van de totale behandeling het meest tegen opzag, omdat je haar een belangrijk deel vormt van je persoonlijke uitstraling, helemaal in zo’n kwetsbare periode.
Van mensen om mij heen hoorde ik al veel verhalen over de aanschaf van een haarwerk, die lang niet allemaal positief waren, zowel wat betreft benadering als kwaliteit.
Ik was dus voorbereid op een lastige zoektocht. Tot ik de website van Livage Den Haag vond. Wat ik daar las over de aanpak en alle positieve ervaringen was precies waar ik op hoopte. Ook dat de afspraken in je eigen vertrouwde omgeving plaatsvinden is heel fijn.
De afspraak met Els Harland was dan ook snel gemaakt en alle afspraken voelden als een warm bad. Haar deskundigheid, betrokkenheid, begrip maar ook gewoon de gezelligheid zijn bijzonder en hebben ervoor gezorgd dat ik het vertrouwen heb dat ik deze periode prima aan kan. Ik heb een prachtig haarwerk dat comfortabel zit en waarvan ik zelf niet eens zie dat het niet mijn eigen haar is, behalve dan dat het beter zit dan dat van mij 😉
Wat Els voor mij gedaan heeft, vind ik bijzonder en gun ik iedereen.
21 januari 2020 op 11:01
Lieve Els .
Nogmaals onwijs bedankt voor al je hulp. Ik zie er weer prachtig uit. Niemand ziet dat ik een pruik opheb.Ik raad iedereen aan om Els te bellen ze komt bij je thuis en dat is heel fijn . En elke maandag kun je naar haar toe gaan in het Ziekenhuis.liefs Desi
10 oktober 2018 op 15:58
Wat ben ik blij met het advies van Els. Met heel veel geduld wordt er een haarwerk gepast. Absoluut geen haast, al wil je wel drie keer passen geen probleem. Fijn dat ze bij je thuis komt met diverse modellen. Het is prachtig haarwerk en de service is top. Bedankt Els.
7 oktober 2018 op 17:39
Els is een professional! Toen het nodig was kwam ze heel snel langs.
De service is prima.
En, ik krijg heel veel complimenten over mijn haarwerk. Mensen die niet weten dat ik een haarwerk draag, geven me heel veel complimenten dat mijn haar zo leuk zit.
En mensen die het weten vinden het niet mijn eigen haar.
Als ik voor een behandeling in het ziekenhuis ben, is het me al meerdere keren overkomen dat iemand naar me toekwam met: Wat een mooi haarwerk. Ik dacht dat het uw eigen haar was.
Al met al, een mooi haarwerk, prima service en klantvriendelijkheid van Els.
Hartelijk dank.
25 juni 2017 op 15:03
Onze moeder is vanwege hoofdbestraling kaal geworden. Voorheen ging zij iedere week naar haar vaste kapper. Wij kregen vanuit het ziekenhuis twee folders mee voor haarwerken. Na telefonisch contact was er direct een klik met Els. Wat een bijzonder lieve en geduldige vrouw. Ze neemt alle tijd en geeft goede adviezen. Toen het haar van onze moeder ging uitvallen is Els dezelfde middag gekomen met het, al eerder uitgezochte, haarwerk. Dat onze moeder graag door haar eigen kapper (aan huis) geschoren wilde worden was voor Els ook geen probleem. Ze heeft het haarwerk zover gereedgemaakt, geleerd hoe deze op te zetten en een kleine instructie voor de kapper achtergelaten. De week erna nog een was instructie en moeders is weer klaar voor de toekomst.
Els mede namens mijn moeder willen mijn zus en ik je bedanken voor de goede, duidelijke en geduldige begeleiding in deze onzekere tijd.